torsdag 23 september 2010

Tack för era tips.

Ställ orkiden bakom gardinen och plocka fram den om två månader, fick jag som tips i går. Jag tittar runt i huset, men jag har inga gardiner... bara hissgardiner och där blir det svårt att ställa den. Sen har vi golvdraperier, funkar det? Rötterna var i alla fall vita och det betydde: vattna, så det är klappat och klart samtidigt blev det en omplantering med orkidejord som jag hittade i affären.
Nu är det bara att vänta och se om den hämtar sig Skönt att höra att fler lider av samma hängbladsdilemma!

Annars har det varit stora städdagen i dag.
Sorgligt i detta fina vädret - då man egentligen skulle njutit av värmen utomhus men, men! Helgen ser ut att bli lugn. Fotboll såklart och en runda i stan i Lund tänkte jag hinna med annars inget inplanerat. Skönt!

Och nu i efterhand är det också väldigt skönt med ett städat hus!

5 kommentarer:

  1. Ett nystädat hus är aldrig fel!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaha, är det så man ska göra? Har en på gång så man kanske skulle göra ett försök, trots den totala bristen av gröna fingrar.

    Tack snälla du för att du alltid skriver så underbara kommentarer hos mig, dom kan jag leva på länge ska du veta.

    Kram kram.

    SvaraRadera
  3. Hmmm, med fasit i hand hade jag ju hellre velat haft en skinade rent hus än att fått tränat. Men jag får spara det till städerskan :-)
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Jag älskar Flygande Jakob, men vi blir 40 st och jag orkar inte lag ad et till så många...
    Lite slö och har beställt mat!
    Visst kommer det bilder sen (hoppas jag;))!
    kram

    SvaraRadera
  5. Har tänkt lite till, fasiken vad gott med Flygande Jakob!!! ;)

    SvaraRadera