torsdag 2 september 2010

Städning & sånt!

Möte igen i kväll - på jobbet denna gången.
Så nu är jag mör och känner mest för att krypa till kojs. Torsdagen är mest en dag att fixa inför helgen på. Det har blivit en städ & handlar dag fastän jag ogillar den typen av inrutade rutiner. Men det är så gott att sluta jobbet på fredagar och cykla hem till ett fräscht hem och en fylld kyl, fylld med allt gott inför helgen. Uppdraget är fullföljt även denna torsdagen med det lilla extra att kylarna även blev sommar-utstädade. Jag hittade bl.a. tre öppnade burkar kalamataoliver längst in, har förmodligen glömt dem efter hand som de öppnats och nu var det inget att ha mer tillsammans med en massa annat som åkte i slasken det med.
Nu glänser det däremot och allting är tipp-topp snyggt och uppdaterat i kylarna!

Just i morgon (och det händer allt oftare på fredagar...) har Oscar seriematch på kvällen. Så jag hinner knappt hem och vända innan det är dags. Det är 1:an & 2:an i serien som möts och poängskillnaden är bara en poäng så det kommer att bli en riktig nervpåfrestare för oss stackars föräldrar...
Får se om det blir segervin eller tröstvin framåt halv tio tiden då vi är hemma igen.
Tills dess ha det bra!

7 kommentarer:

  1. Härligt att ha allt fixat innan helg.

    Fredagskram

    SvaraRadera
  2. Själv ska jag kallbada och äta gott vid långa bryggan i Bjärred men lovar att hålla tummarna.
    Ha en mysig helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna!

    Så härligt att du åker med och hejar. Det betydde så himla mycket för mig när mina föräldrar gjorde det när jag var yngre. :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hej,
    vilka fina bilder du tog på din morgonpromenad! Det gäller att se det fina i varje årstid, även om man saknar värmen...
    Vart var det ni skulle åka på semester? Blev det Thailand?
    Håller på att kolla resor och bearbeta Ola :)
    Vi får se vad det blir.

    Övervåningen ja, inte mer fix än en rejäl storstädning, fixa lite på Victors rum och göra klart i Julias rum efter hennes om-möblering i sommar...

    Hoppas du får lite fredagsmys i din fina soffa i kväll, efter all fotboll!
    Ja, det är samma soffa. Ektorp, den är ju så skön!

    Ha det så bra,
    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Hoppas matchen gick bra så att det blir segervin i kväll!

    SvaraRadera
  6. Nu kanske du är hemma igen och kan kolla in Sverige Ungern - fotboll mest hela tiden med andra ord!

    Har haft två kvällsmöten denna veckan och ska ha 191 års kalas här imorgon. Kan säga att vi är tre varav jag är en;-)) Kycklingen ligger och gottar sig i marinaden, tårtbottnarna står och svalkar och smörkrämen ska strax läggas på!

    Men jag hinner med att se på fotboll och pimpla på mitt rödvin!

    Å det där med städandet har jag lämnat över till kära maken;-))

    SvaraRadera
  7. Hoppas det blev lite segervin! Önskar dej en fin helg....kram!!!

    SvaraRadera