onsdag 1 september 2010

Möte igen!


Då har man varit i gång och jobbat ett tag - det har hunnit bli en vana igen. Semestern är long gone och det första kvällsmötet är precis avklarat. Det hölls på Polhemsskolan i Lund. Nya val i tvåan och helt ny klass för Oscar men han trivs och är taggad inför sina nya uppgifter.
Lärarna är positiva och engagerade och har omsorg om eleverna på ett sätt som har överraskat mig. Man brukar alltid få någon dålig med någon bra men Oscar är inte missnöjd med någon, tvärtom och då ökar studiemotivationen och förhoppningsvis ger det bra resultat i slutändan.


På onsdagar har jag en aningens sovmorgon, fast jag brukar inte sova längre, bara gå en längre runda med Chelsie och hinna läsa tidningen lite längre.
I morse såg det ut så här vid vår damm som jag går förbi varje dag.
Det blir fina kontraster när sommar blir höst. Resten av dagen har sen varit solig och fin denna första höstdag. Inte gör det mig något - oavsett hur den än ser ut är hösten välkommen för min del!

6 kommentarer:

  1. Man kommer snabbt in i vardagslunken. Otroligt fina höstiga kort.

    Sov sött.

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart spindelnät! Gillar oxå hösten;-))

    SvaraRadera
  3. Åh vilken otroligt läcker bild av spindelnätet. Det känns som om det står och väger mellan höstigt och somrigt. Man vet aldrig på morgonen om dagen kommar kännas varm och behaglig eller kylig och fuktig.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att det känns bra för honom. :-)

    Och jag säger detsamma till hösten - välkommen!!!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga foton. Jag gillar hösten jag med. Promenera ute en höstkväll slår allt.

    Tack snälla du för du tog dig tid och skriva om tips i Barcelona åt oss. Gaudins verk står som prio för oss, mannen har nog lyckats övertala mig att åka den där linbanan med (Höjdrädd). Sen shopping. Jag fick ju dels resan i lördags då jag fyllde 30 men många som visste om den passade på att ge mig lite shoppingpengar.

    SvaraRadera