tisdag 4 oktober 2011

Milano i bilder!


Mitt goa arbetslag utanför ReggioEmiliaförskolan.
Ett intressant besök som vi tyvärr inte fick fotografera något utav.

Tjugoåtta stycken var vi totalt och här har vi precis suttit allihopa efter en helt underbar lunch.
Parmaskinka, korvar, risotto, bröd, vit & rött vin bars ut till oss i en strid ström.
Vi var helt saliga av stämningen och allt det goda.

Parmesanosten fanns såklart också att karva av...

...och det gjordes - stora bitar!

Fin gränd.

Fina arbetskamrater som kollar på kartan medan jag kan kolla på omgivningen.
Jag har fullt förtroende att de hittar bästa vägen (så slipper jag)

Marknad på lördagförmiddag.

Glassar blev det

och drinkar.

Restaurangbesök med mer plock och god mat.

Bläckfisken som jag inte brukar vara så förtjust i var riktigt god.

Utanför klostret där Leonardo da Vincis "Nattvarden" sitter.
Biljetterna var förbokade och vi slussades in med allt säkerhetspådrag som går att uppbringa.
Häftigt var det att se den stora målningen direkt på Klosterväggen.
En kvart fick vi på oss innan vi slussades ut igen.

Milanos Domkyrka och stolthet.
Naturligtvis for vi upp i hissen för att titta på utsikten och gick in i "Domen" som rymmer 40.000 pers.


Fina gatan gick vi också på men det blev inga fina kassar att ta hem.
Men jag fick shoppat lite ändå och är fullkomligt nöjd.
Det är dyrt att äta i Milano så mycket slantar gick åt till det.

Det är lyxigt att åka iväg såhär ett sånt stort gäng.
Vi lär oss jättemycket, får erfarenheter och har kul tillsammans.

Vi vet aldrig om det blir fler resor men hoppas gör vi allihopa.
Så in i vassen!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Jag hade hoppats på en bild från målningen, men har helt glömt att fråga: man kanske inte ens fick fota där inne?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder du delar med dig!

    SvaraRadera