måndag 31 oktober 2011

En vanlig måndag...


...består av jobb 8 - 16.45 sen brukar Oscar vilja ha skjuts till träningen. Chelsan ska ut på en tur
och en tvätt slängas in i tvättmaskinen.

I dag är ingen större skillnad, bara en liten.
Jag har fått en infektion på ett ställe... för första gången i mitt
46-åriga liv.
Huskuren som jag tipsats om är att dricka tranbärsjuice.
Massor med tranbärsjuice!
Sen ett långt varmt bad på det. Så det är väl lika bra att följa de råden så man blir frisk igen.

Måste bara visa min nya mobil - äntligen är jag på banan igen.
Det blev dubbla skydd denna gången, vill ju inte riskera fler fadäser.
Maken har deklarerat att det blir ikke fler mobiler köpta till mig om jag är slarvig.
- Nädå, säger jag, jag ska vara försiktig!

Nästa gång det händer får jag väl köpa den själv då hi, hi!

9 kommentarer:

  1. =)
    Jag tror att du kommer att vara sååååå försiktig nu....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fin! En vit I-phone!!! Me like!
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  3. Åh vilken snygging du fått...ja, bäst att vara försiktig och ha dubbla skydd till den=) Jag har inhandlat en mobilväska till min att ha runt halsen och det är toppen, jag har hörlurarna i och lyssnar på musik när jag gör hushållssysslorna...det blir mycket roligare då=)
    Stackare som åkt på UVI eller blåskatarr(om jag inte har fel) Jag är luttrad när det gäller denna infektion, tranbärsjuice är bra, likaså pressad citron och lime i massor.
    Ett kök utan en bra kaffebryggare skulle jag inte klara mig utan...om vår skulle gå sönder skulle det bli en likadan inhandlad direkt, den är toppen!
    Ha en fin kväll, och håller tummarna att din infektion flyger sin kos snabbt.
    Var rädd om dig!
    Varma kramar!
    tina

    SvaraRadera
  4. Så skönt att vara med i matchen igen! ;-)
    Kan tyckas som ett konstruerat behov, men faktum är att jag ibland undrar hur jag klarade mig utan min iPhone tidigare...? Hur fördrev man väntetider utan att ta fram den och surfa runt lite? Ja, det låter ju knäppt men iPhonen är alltid med mig. Överallt.

    Hoppas tranbärsjuicen hjälper. Har också hört att det ska vara kanon. Som tur är har jag, liksom du, sluppit praktisera den huskuren särskilt ofta.

    Ja, här snurrar också tvättmaskinen. Det räcker med att man är borta ett par dagar över helgen så växer sig tvättberget gigantiskt. Ser liksom du fram emot den stundande ledigheten. Det ska bli riktigt, riktigt skönt! Och sedan - är det inte så himla långt till advent. Ljus och värme. Det är fint det.

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Den där vita I-phonen är verkligen en riktig snygging. Grattis! Jag säger som föregående. Jag väntade länge innan jag skaffade en I-phone men nu kan jag inte förstå hur jag kunde leva utan den. :) Hoppas infektionen ger med sig snart. Kram.

    SvaraRadera
  6. Monica, jag medicinerra med tranbärssljuice. Men, det handlar om att få i sig ca 2 liter ena dagen och en liter den andra.Då ger det en bra effekt. Hoppas det ska fungera.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Monica köp en ny själv om även denna hoppar ner i en tekopp. Länge leve mobil hoppen. Mr Ström

    SvaraRadera
  8. Krya på dig!!
    Ja köp du en själv nästa gång! Hahaha!
    kram

    SvaraRadera
  9. Hej Mr Ström!
    Visst är det skönt att tjäna egna pengar men hädanefter blir det kaffe för mig ha, ha!
    Hoppas allt är bra med er - stor kram!

    SvaraRadera