måndag 6 juni 2011

Stundande student!


I dag har vi bara tagit det lugnt - det är svårt att göra
mycket annat i denna hettan (inget klagande)
Fast ett uppdrag har vi haft, det stundar studentfestligheter i morgon.
Barnens kusin och goda vänners son skall vi vara med och fira.
Så presenter är inhandlade och jag har knutit blommor i cellofan som Oscar vill hänga om halsen på några av sina vänner i morgon.

Oscar har haft enorm tur och fått sommarjobb på Tetra Pak. Han börjar sitt första pass kl. tio i kväll och slutar sex i morgon bitti. Några timmars sömn sen blir det ut och fira studentvännerna.
Tur han är ung!

Själv är det också tillbaka till verkligheten i morgon precis som hos er andra kan jag tänka. Men med dessa dagar i kroppen så kommer det att gå galant!

6 kommentarer:

  1. Vilken tur för Oscar. Hoppas han är lite glad i allafall. Studenter jippi vad kul det är. Vi ska iväg fast inte förrän på fredag. Vad fint det blev med ute gruppen. Kramis

    SvaraRadera
  2. Härligt med student!
    Kul för Oscar att han fått sommarjobb, det är ju inte det lättaste i dessa tider!
    Vilka fina buketter du bundit i hop!
    kram

    SvaraRadera
  3. Imorgon är det tillbaka till verkligheten som gäller, så sant....

    Ha det fint

    SvaraRadera
  4. Så avis jag blir! Har du redan fixat studentpresenter. Jag har ingen aning vad jag ska köpa, hoppas att jag kan få lite tips imorgon!
    Vi ses imorgon utvilade och bruna:))

    SvaraRadera
  5. Student, det är både lite högtidligt och festligt!

    Ser att du läser "I grunden utan skuld."
    Läste den för ett tag sedan. En riktig toppenbok, tycker jag.

    Ha det fint i sommarvärmen. Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte vad jag gör för fel men mina kommentarer bara försvinner. Gör ett försök till... Vad fina buketter du gjort. Hoppas ni får ett härligt firande. Vi har ingen student att fira i år och det är lite tomt.

    SvaraRadera