onsdag 13 april 2011

Fint!

I dag har jag varit och tagit bort stygnen. Såret såg fint ut men handen är ganska blå och stel. Det är fint att jag kommit en bit på vägen och med träning så blir allting snart som vanligt igen.

Med en bukett pärlhyacinter i hand knackade Helena på dörren i förmiddags. Vi fikade och pratade så mycket vi hann innan det var dags för "stygnbortuppdraget" Som vanligt tar samtalsämnena inte slut och jag skulle kunna suttit mycket längre men jag uppskattar vår stund och initiativet av hela mitt hjärta.

Ett uppdrag till hade jag idag och det var att gå till bästa juveleraraffären med mina vigselringar. De skall få ändra skepnad till stundande jubileum. Nu är jag lite sent ute så det är tveksamt om de kommer att bli färdiga, men vilken njutning det är att sitta och titta och prova en massa ringar, och ännu bättre är det när damen som hjälpte mig är lika entusiastisk som jag. Jag tror jag har bestämt mig men skall invänta ett kostnadsförslag. Det känns bra med återvinning av de gamla också för annars ligger de kanske bara i byrålådan och samlar damm och det gör ingen människa glad.

Glad är jag i dag - det har varit en fin dag!

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du har haft! Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. En fin dag med smyckesprovning. Det är du väl värd!! Kraam

    SvaraRadera
  3. Låter som en mysig dag... Och vad härligt att du har varit och tittat ut hur ringarna ska bli... Spännande:) Ha en skön onsdags kväll Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att bli av med stygnen. Vad skoj att göra om ringarna! Vill gärna se hur det ser ut, både före och efter :-))

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du är glad. Göra nya ringar av gamla låter som en god idé. Hoppas du ska bli nöjd.

    Ha det bra.

    SvaraRadera
  6. Avundsjuk, jag är så avundsjuk!!!
    Jag vill också ha nya ringar!
    Men jag får väl snällt vänta tre år till:))
    Kul att du kommer på fredag, vi ses då!

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig dag!
    Får man fråga vilken juvelerare som var så hjälpsam?

    Marie

    SvaraRadera
  8. Hej Marie!
    Juveleraren är Sundelius i Lund. De har alltid ett trevligt bemötande.
    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  9. Så härligt att allt känns bra.
    Är själv sugen på att göra nya vigselringar, vill ha i vittguld också så jag kan byta.

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att du fått ta bort stygnen och att allt verkar bra. Det låter spännande med nya ringar. Hoppas du hittar något vackert som du blir nöjd med.

    SvaraRadera
  11. Härligt att höra att stygnen är borta! Å prova ringar, och jubileum sen, jäklarns va kul.

    Ha en fin lördag!

    Kram!

    SvaraRadera