måndag 9 april 2012

Vädret, vädret, vädret!

Vet inte hur det är med er men själv är jag helt dränerad på energi.
Helgens trädgårdsplaner gick om intet och kraft att ta tag i någonting inomhus har inte heller funnits.
Lite umgänge har vi haft med syster och sen svärmor och svägerskans familj annars har det varit mycket tid i soffan framför TV:n eller med min bok.
Armar och ben har känts som betong och kroppen bara
 skriker efter sol & värme!


Vädret spelar roll
så är det bara!

Nu är det några timmar kvar på årets påsklov.
Brasan sprakar och jag sitter och äter upp det sista godiset.
Allt hade varit toppen om bara vädret...

8 kommentarer:

  1. Ja å alla de där underbara långpromenaderna ställdes in till förmån för mer godis känns det ivf som;-))
    Men vi får väl ta tag i det nu när vardagen återkommer!

    SvaraRadera
  2. Förra årets påsk var underbar och kristiflygare dagarna lika så....Men sommaren var under all kritik. Kan det då vara så om påsken e dålig så kanske sommaren blir SUPER??
    Hhhmmmm, man kan ju undra....

    SvaraRadera
  3. Vi har haft ganska schysst väder fram till i dag, lite kallt bara men ändå en hel del sol. Så några skogspromenader har det blivit. Men i dag har det regnat non-stop... Surt! Hoppas det blir bättre snart,
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vädret spelar absolut jättestor roll!
    Så kallt som vi har haft det de senaste veckorna så känner jag mig helt isolerad inomhus! Jag längtar efter dörrar som kan stå på glänt, att slippa vinterjackan, ja helt enkelt att få lite färg och värme i tillvaron! Så trött på brunt, grått, lera och att fryyyysa!
    Mamma som blev änka för några veckor snart två månader sedan säger samma sak: Vädret spelar jättestor roll! Om solen visar sig och värmer så tycker hon att dagarna går bättre än när det är som nu. Kylan och mörkret ackompanjerar tomheten efter pappa. Då blir det väldigt, väldigt tungt!
    Nä, nu känns det som att man är prövad tillräckligt och värd lite bättre. Låt oss hoppas på en bättring! Snarast!!!

    Kramar // AH

    SvaraRadera
  5. Jo, men visst spelar vädret roll. Här har det varit soligt men ändå ganska kallt och blåsigt. Och ikväll regnar det. Jag har gjort som Du, hållit mig inne i soffan. Och dessutom drogat mig med sockerbombat smågodis. Hoppas, hoppas att d

    SvaraRadera
  6. ... att det vänder snart skulle jag skriva när jag slant på tangenterna.

    SvaraRadera
  7. Vädret har en stor inverkan på oss, helt klart.
    Hopaps det vänder snart. Jag vill också ha sol och värme.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  8. Ja, nu behöver vi värme och solsken!
    Tänk at kunna gå ut i solen för att ta sig en fika. Åå, jag längtar verkligen.
    Kram

    SvaraRadera