torsdag 12 april 2012

1:a på önskelistan!


Det har fyllts år!
Jag har äntligen lämnat det eländiga förtiosjätte året bakom mig och gått in i nästa fas.
Det 46:e året för en kvinna är nämligen det året hon mår som sämst enligt vetenskaplig statistik.
Hon är förvirrad, villrådig och vet inte riktigt var hon är på väg.

Men som genom ett trollslag igår så lättade alla bördor.
Axlarna slappnade av och framtiden ligger som ett härligt inspirerande oskrivet äventyr framför mig...

Ja, vi kan väl säga det i alla fall.
Om man litar på statistiken (och det tycker jag man bör göra i detta fallet) så går det bara uppåt f.o.m nu och visst låter det härligt? 

En fin gryta fick jag i present, den finns i massor med fina färger.
Den lila och framförallt den ljusblå är ju bara för snygga.
Men jag fegade ur i sista stund och önskade den i off-white.
Tror att Boeuf bouruigon skär sig en aning i ljusblått!!!

Nu är det bästa till sist - det är ett helt år till nästa gång jag fyller och jag får väl göra som det sjungs: Jag kastar alla sorger bakom min rygg, jag ser de inte mer, jag ser de inte mer.
Kastar alla...

Fridens liljor på er! 

11 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurra på din födelsedag...ännu ett Aprilbarn ;) Usch det låter ju inte kul...hoppas jag kan vara lika positiv som du är på min 46:e födelsedag...Men inte ska man måla fan på väggen. O du gör helt rätt i som litar på statistiken :)

    Meeen du, vilken underbar present...en sådan vill jag med ha, den är sååå fin (men du känner mig va? En röd hade jag inte tackat nej till), fast denna är oxå superfin. Tror maten kommer smaka så mycket godare :)

    Ha en toppenkväll, kramar vännen

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott, hoppas du hade en bra dag. Bra present fick du ju helt klart, tänk att man kan tycka att en gryta är jättesnygg - men det kan man. Lycka till med allt smarrigt du kommer att laga i den, en Boeuf bouruigon med ett glas rött, mums!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  3. Superfin är grytan!!
    Så härligt att framtiden ser så ljus ut, samtidigt som jag blir lite orolig för egen del. 46:e året liket ju liksom framför mig:(
    Ha en superskön kväll och planera för goda middagar i grytan, eller bakas det för fullt tro, hihi:))
    Kram på dig, ses i morgon!!

    SvaraRadera
  4. Du gjorde nog helt rätt, vissa maträtter kan nog skära sig i ljusblått eller lila......
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ibland kan man drömma om läckra färger men landa i något mer neutralt och jag tror du gjort ett bra val! Sicken tur att jag passerat det där 46:e och lagt det bakom mig;-))

    SvaraRadera
  6. Grattis! På din beskrivning så längtar jag inte efter att bli 46 ;-)
    Fin gryta, då blir det en boeuf bourguignon till helgen ?!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hjärtliga gratulationer på födelsedagen. Vilken fin present. Jag dreglar också efter en sådan snygging. Men jag har alltid önskat mig en blå. Har snarare tänkt hur snyggt det skulle vara i köket än på att grytan skulle skära sig. Men jag tror du har rätt och får kanske tänka om.

    Jag har passerat 46 och visste inte att det var ett år att oroa sig för. Men när jag ser tillbaka tror jag att det blev betydligt bättre efteråt. :)

    SvaraRadera
  8. Har den äran att gratulera så mycket på din födelsedag!!! Så skönt för dig att ha klarat detta året och äntligen bli 47! :)
    (Ja, själv blir jag ju 46 om en vecka, men efter ditt inlägg i dag vet jag inte om jag törs...)

    Din gryta är jättefin och färgen du valde står sig genom åren. I den kommer nog mycket gott att lagas hemma hos dig!

    Kram kram // AH

    SvaraRadera
  9. Grattis!
    Jag måste nog ha räknat fel för det verkar som att jag är 46 år istället för 41. Kan jag ha glömt 5 år av mitt liv? Jag glömde nog bort dem nu när jag är 46. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott Monica.Jag som blir 44 i sommar vill förssås att åren framför mig skall vara klockrena utan den minsta kris och förvirring. Attans :-(

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  11. Grattis kära du! Du är ändå 2 år yngre än mig så än är det ingen fara:) Hoppas jag överlever min födelsedag också.

    Kram

    SvaraRadera