måndag 21 november 2011

Nyklippta utan snö!

Två tillklippta snyggingar.
Den ena har jag klippt den andra lämnar vi bort och får luggad ordentligt.
Nu är de i alla fall julafina båda två!

Annars går jag här och är glad för varje dag utan snö.
I fjol kom snön den 24/11 och låg sen kvar till mars någon gång.
Denna vintern ska bli lika kall har det lovats.
Får jag bestämma räcker det med att snön börjar singla ner på lillejulafton (för stämningens skull) och är borta igen efter sportlovet. Jag gillar nämligen inte att köra bil i snöväder - man kan nästan säga att jag är rädd.
Så för varje dag som går utan snö är helt okej för mig!

5 kommentarer:

  1. Snygga båda två - faktiskt lite "look alike" ;-))
    Jag gillar faktiskt snön för den lyser upp!

    SvaraRadera
  2. Absolut snygga bägge två!!
    Jag längtar till snön, jag gillar ju till och med att köra bil när det är snö. Det är så lugnt och tyst i trafiken då, ja jag vet att jag är knäpp men så är det:) Det jag däremot inte gillar är när snön ligger kvar långt in på våren.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dej om att snön kan vänta att komma till lillejul... Då hinner man ju inte tröttna på den...Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gissar att det är hunden ni lämnar bort "och får luggad ordentligt" och att det är sonen som du klipper själv...? Eller...? ;-)
    Jag har många gånger sagt att det är synd att jag inte kan klippa killarna här hemma. Så enkelt och praktiskt det vore. Men jag törs inte. Har ingen aning om hur det skulle gå till, faktiskt...
    Mig själv däremot jämnar jag till med kökssaxen lite då och då! (Har lite frisör-skräck, faktiskt:-) Mycket snabbt och väldigt billigt!

    KRAM // AH

    SvaraRadera
  5. Snygga klippningar på båda familjemedlemmarna!
    kram

    SvaraRadera