fredag 23 september 2011

Ingen riktigt vanlig fredag!

Jag har en vän som jag inte träffar så ofta men som det alltid är lika roligt att språkas med. I dag hade vi bokat en träff med ett besök i sakletarbutiken i Västra Ströö.
Lyriska blev vi båda två av en massa fina saker och av atmosfären i de små husen som prylarna rymdes i.


Av någon anledning började vi tänka Jul båda två och bestämde snabbt att innan advent måste vi återkomma hit igen och insupa julstämningen.

Vi hann med en snabb fika innan fredagkvällen tog vid och som vanligt känns tiden alldeles för knapp när vi ses.

Ni som känner mig vet att jag är en gottegris av stora mått. Jag behöver inte äta så mycket men att ha en STOR skål med godis på fredagen är nästan ett måste.
Vill jag ha kan jag bara ta.
Det är fint!

Gustav åt sin fredagmiddag hos sin kompis men Oscar & Felicia förgyllde vår kväll med sin närvaro och vi satt en bra stund vid middagsbordet.
Jag bara älskar fredagmiddagen!

Hittade ett passande "höstigt" ljus i den nya ljusstaken för dagen.
Ni ser väl de fina skuggorna!!!

Nu drar jag mig tillbaka till sofforna - självfallet med ett gott rött vin i glaset!

6 kommentarer:

  1. Dit vill jag också! Har ännu inte fått tummarna loss att ta mig dit!! :)
    Ha en fin fredag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att det e roligt att åka dit vid jul......

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar butik det där verkar vara. Ha en fortsatt mysig kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så mysigt att ha sällskap av ungdomar till fredagsmyset! Hade faktiskt sällskap här med och troligen kommer jag ha två grabbar här under natten - men först ska de bara...

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag du haft. Fin bild på digc också,kul!

    Julen ja, snart kommer den till oss...

    Jag hoppas på att hitta julkort att köpa i Spanien, det är ett mål :-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Västra strö har mycket mysigt..MEN när vi var där på bloggrunda förra julen blev vi sååå dåligt bemötta så dit återkommer jag INTE....och nog många med mig, tror jag.
    Kram susanne

    SvaraRadera