tisdag 20 september 2011

Dagens!

Modebloggarna skriver ofta dagens om kläderna för stunden!
Inte är jag väl sämre - fast jag är knappast någon modebloggare.
Snarare en vardagsbloggare!
I alla fall, så är kläderna för stunden lösa och lediga.
Ny outfit visserligen och för en gång skull la jag ner lite mer pengar på mysdressen än vad jag brukar (tyckte att jag var värd det host, host...)
De senaste veckorna har varit fullbokade och inte mycket tid har jag hunnit lägga på mig själv.

Så känslan att få glida ner i joggingstället (som jag alltså inte joggar i) efter några timmars "piffande och puffande" i badrummet var ljuvlig i dag när det fanns tid för det.

Det är också så skönt att göra det som jag bestämt mig för att göra.
Som att gå långrundan med Chelsie
och inte ångra mig för att det regnar lite.
Som att låta bli den extra kakbiten
och inte falla för suget
Som att ta tag i hushållets alla göromål
och inte bara sätta mig framför TV:n & slötitta.
Som att ringa de där samtalen
som är lite jobbiga men som känns så skönt efteråt när de är gjorda.
Som att inte bara drunkna i romanerna
utan läsa lite jobbrelaterad litteratur också - som liksom hänger över en men som är intressant när man väl sitter med den.

Som tur är har jag inte bestämt mig för att springa tre dagar i veckan eller köra några gympass eller något sådant.
Herregud, man får väl vara lite restriktiv med vad man bestämmer sig för!

6 kommentarer:

  1. ja nog gäller det att hitta balansen alltid! Gillar verkligen din outfit och självklart var du värd varenda krona!

    SvaraRadera
  2. Visst är du värd en ny mysdress! Snygg kan man vara även i mysis!
    Jag ska pappa mig och bli lika duktig som du! Snart.
    Vad gillar du Lilla stjärna? Läste den under semestern.
    kram

    SvaraRadera
  3. Åh, det borde jag bli bättre på!
    Går aldrig i myskläder, kanske borde köpa en riktigt snygg dress.
    En Dolce Gabbana från Milano kanske:))

    SvaraRadera
  4. Jag du Monica, någon måtta får det väl vara på det som man bestämmer sig för :-)

    SvaraRadera
  5. Haha, nej det hade varit föööör bra, man måste ju få njuta lite i mellanåt oxå.
    Ser ut som en skön mysis....o vad duktig du är som kunde stå emot kakans dragningskraft...hihi, ha en skön kväll, kramar

    SvaraRadera
  6. Favoritsonen Oscar23 september 2011 kl. 14:07

    Du är värd allt det där "piffandet och puffandet"! Joggingkläder är sååå skönt!

    SvaraRadera