tisdag 14 december 2010

Ledig dag!

I gårkväll landade jag mjukt hemma i fåtöljen efter vårt Luciafirande.
Lucia är ett avstamp eller egentligen ett nerstamp på förskolan, nu kan vi bara njuta av tiden fram till Jul och pysselmysa med barnen. Av föräldrarna fick vi varsin härlig matkorg tillsammans med fina ord och det är skönt att bara sätta sig ner ett tag och reflektera över vilken bra arbetsplats jag har turen att jobba på!

Goda var de i alla fall!

Ser ni min lilla gris?
Den läser i sin vegetariska kokbok - stackaren - den anar vad som är på gång. Det är en present och en favorit som hängt med länge.

I dag skall jag ägna mig åt att inhandla de sista julklapparna. Har en hel del kvar och det är skönt att ta en ledig dag mitt i veckan till det och slippa rusningen på helgen.
Så nu resonerar jag med mig själv om det blir Malmö eller Lund!
Vi får se, det lutar åt Lund!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken gullegris! :-) Så söt.

    Skönt att ha en lugn vecka efter massa julklappsinköp. Kram

    SvaraRadera
  2. Vegetarisk kokbok! ;)
    Hoppas du fick handlat alla julklappar var du nu än bestämde dig för att åka!
    kram

    SvaraRadera