söndag 12 augusti 2012

Sista andningen!

Utan att företa sig särskilt mycket avlöper den ena semesterdagen efter den andra och nu är de slut.
I morgon blir det inställning på jobbet 7.30 och sen ökar tempot igen.
Men först är det middag hos mamma nere i Höllviken, denna dag som just nu ser ut att bli en fin sådan.


I går spelade våra killar sina första seriematcher.
Gustav kl.12 mot Nike (Lomma) vinst 3-1
Oscar kl. 15 mot Kulladal vinst med 4-3
Oscar spelade dock inte. Hans skiftjobb gör att han inte kan träna så mycket så vi var där som åskådare.
Kl. 17 när all fotboll var slut (trodde man) körde vi ner till Västra hamnen och satte oss en stund i solen med en Chailatte. Hemma igen satte vi på grillen och åt hickorymarinerad kyckling med en massa grönsaker.
Kl. 22 drog Zlatans Paris igång sin seriematch på TV, men då var jag nöjd med fotboll och drog iväg med min bok in till min mjuka säng.
Så var den dagen till det.
En behaglig semesterlördag!

Nu är klockan 8.00 och jag ska ge mig ut på långpromenad med Chelsie i morgonsolen sen ser det ut som att kaffet kan intas på terassen!
Det kommer att bli en härlig sista semesterdag!

19 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Sätter mig ner en stund, vilar benen efter min morgonpromenad.
    Läser att du också är på långpromenad. Eller du kanske också kommit hem nu? :)

    Ja, nästa vecka är det säkert många som börjar sitt arbete igen. Jag har dock några dagar till. Känns lyxigt på något sätt... :)

    Glad söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har skippat morgonpromenaden (har ju ingen hund som drar iväg mig) men sitter just nu ute i solen och njuter av sista slurken av morgonkaffet. Det blev sent igår kväll, vill njuta av sista ledigheten så mycket som möjligt. I morgon är det dags för jobb igen och då ska det bli ordning på promenaderna även för min del. Jag vill gärna ta morgonpromenader, men är ju så fruktansvärt morgontrött så ofta har jag en massa ursäkter för att slippa. Jag promenerar ganska ofta på min lunchrast och det är inte så dumt det heller, man skingrar tankarna och kommer bort från jobbet ett tag. Det verkar bli en fin dag idag, tror vi tar och packar fikakorgen och kör en sväng till stranden.
    Njut av sistan och sen kör vi full rulle på höstterminen.
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  3. Njut av din sista semesterdag, det är ju härligt väder!
    Visst har du klippt av håret en bra bit eller? Snyggt är det i alla fall!
    Jag börjar också jobba i morgon, på riktigt, var inne och gästspelade lite i fredags bara.
    kram

    SvaraRadera
  4. Det är faktiskt helt ok att komma igång efter alla lata dagar:))
    Ska bli kul att få träffa alla imorgon, kan tro att det blir mycket semestersnack!!!

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka!!!!
    Ses i morgon
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hoppas vi orkar dra igång vardagen i morgon bitti... Det ska samtidigt bli ganska skönt ;-) Eller :-(
    Kram

    SvaraRadera
  7. Man kommer in i gängse rutin väldigt snabbbt,skrämmande snabbt.

    Vilken fin bild på dig!

    SvaraRadera
  8. Hej snygging! :)

    Hoppas det känns bra att vara igång igen!
    Nu hoppas vi på en varm och solig höst, eller hur!?!

    Kramar // AH

    SvaraRadera
  9. Man får se till att njuta in i det sista! Hoppas att det gått bra att börja jobba igen.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Det låter som en fin avslutning på semestern. Hoppas du haft en bra första arbetsvecka.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Kan inte annat än att hålla med dig om att det var varmt på Rhodos. Jisses säger jag bara.. Första veckan var 38 grader i skugagan. Därför fick skuggan också vara min vän :)

    Andra veckan var bättre, men fortfarande väldigt varmt och skönt. Maja och Wille fick nästan simhud så mycket som dom var i vattnet.

    Ha det så bra, känns konstigt att inte åka till er nu efter semestern..

    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej igen!

    Skickar bara en hälsning och hoppas att allt är bra med dig! (Saknar dina inlägg lite...:-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Här kommer en liten hälsning, saknar dina härliga inlägg. Det känns som när man var liten och väntade brev från sin brevkopmis.Hoppas allt är bra med dig.
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  14. Hoppas att allt är bra med Dig. Undrar lite vart Du tagit vägen. Kram.

    SvaraRadera
  15. Nu börjar jag undra vart du tagit vägen.Har du slutat blogga eller har du tagit paus?
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Jag vet inte om du någonsin är inne här och tittar längre, men jag envisas i alla fall med att säga hej igen! Hoppas allt är bra med dig!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  17. hej
    blir lite orolig vad det är som har hänt..kanske inget alls, mer än att du tröttnat på att blogga...detta hoppas jag att det är..
    kram susanne

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Märker att det är fler än jag som undrar var du blivit av, hoppas att allt är bra med dig.
    Kram Catarina

    SvaraRadera