onsdag 1 augusti 2012

Jodå...

...jag var också med på semestern, men satt ovanligt mycket i skuggan denna gången. 
Mina eksem runt ögonen tog rejäl fart i solen så det blev till att ta det lite lugnt och för en gångs skull brydde jag mig inte så mycket. Det kanske är åldern... som gjort mig klok till slut och hjälper mig prioritera i vad som är viktigt och vad som är flyktigt.


I går körde Anders och jag en runda till Ystad, Skillinge och Simrishamn.
Vi åt lunch och strosade runt och slank in i en och annan affär längs vägen och tittade och tittade på många fina saker som skulle passa hemma hos oss.
Ändå blir jag inte särskilt sugen på att köpa något.
- är det också en mognadsnivå som har passerats eller?
Vad vill jag ha?
Vad är viktigt och vad är flyktigt?

En skön och avkopplande dag blev det i alla fall tillsammans med min man, t.om. utan att jag tog fram kameran en enda gång.
Det kändes inte så viktigt helt enkelt!

7 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en härlig semester:) Och en härlig tripp i går:) Fortsätt att njut av din semester! Kramar i massor till dej <3

    SvaraRadera
  2. Inte fel att ligga under parasollet, man blir brun där också:))
    Det ser iallafall så skönt ut och jag antar att du hann med några böcker!!!

    SvaraRadera
  3. Vi verkar vara några stycken som dras med soleksemen... jag tillbringade 1½ av två veckor i skuggan och tänkte att "man behåller sin ungdomliga hy om man inte steker den" ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nog är det så, att vi blir visare med åren.

    Eksem runt (och mun) har jag också drabbats några gånger. Urtrist, verkligen urtrist.

    Så bra att du också var med på semsetern :-)

    SvaraRadera
  5. Du ser ju jättebrun och fräsch ut fast du satt i skuggan. Och visst är det mycket nyttigare och skönare. Men jag har svårt att låta bli att steka mig. Vill så gärna utnyttja solen och värmen så mycket jag kan.

    SvaraRadera
  6. Du är ju jättebrun ändå!
    Blir exem värre i solen? Kanske därför mina händer har blivit värre.
    <3

    SvaraRadera
  7. VA skönt ni haft det=)
    Ses snart!

    SvaraRadera