söndag 19 februari 2012

Vuxenkalas!

Våra killar fyller båda år i februari så det är praktiskt att ha familjekalaset tillsammans. I gårkväll bjöd vi en något bantad skara på brietårta till försnacks, kycklinglasagne till middag och tårta till sist. En kväll med snack & skratt vid bordet och med en glimt på melodifestivalen.


19 år om en vecka.

15 åringen

Våra gäster från ena hållet

och från andra hållet.

Nu har jag hängt i soffan, tittat på TV 4:s nyhetsmorgon och lyssnat på Tildes förtvivlade försök att få varje gäst att säga något negativt om Björn Ranelids melodifestivalsmedverkan i går. Dessbättre lyckades hon inte och det hedrar hennes gäster.
- Vad ska man säga?
- Det är en modig man!

Resten av dagen blir lugn skulle jag tro. Jag ska hålla mig så långt ifrån köket som jag kan efter att ha hängt där hela gårdagen. Det blir ju så när det vankas gäster på kvällen.
En riktigt skön, lat & lång söndag har jag framför mig!

11 kommentarer:

  1. Det såg jättegott ut! Klart du ska hålla dig långt från köket idag, det är du värd.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig skara. Säger det igen, dina sönerär så fina.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på dina "snygga" killar!!!
    Kul att ha gäster men skönt när det är över, eller hur:))
    Idag tycker jag definitivt att du är värd en dag i soffan!!
    Kramar till dig!!

    SvaraRadera
  4. Ser ut som en trevlig lördag! Vila ordentligt i dag,
    Kram

    SvaraRadera
  5. Va skönt me en lång och lat söndag=) Ses på Tisdag! Kramar

    SvaraRadera
  6. Har du läst nån bok av Ranelid som du kan rekommendera? Även om han inte passar i mello så verkar han kunna skriva..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Kniven i hjärtat" är bra. Hans sätt att få ihop meningar av lättförståliga ord tycker jag är unikt. Han fångar känslor som ingen annan.
      I "Synden" som jag läser nu använder han sig av skånsk slang på ett humoristiskt sätt samtidigt som boken skildrar människors sorgliga livsöden.
      När man läser hör man hans röst hela tiden och ju mer jag läser ju mer frälst i honom blir jag. Så ge honom en chans i hans rätta element - själv ska jag definitivt fortsätta beta av hans böcker.
      Kram på dig

      Radera
  7. Tyckte låten var helt ok även om Ranelinds röst inte var den som var bäst i låten!
    Måste bara säga det att 19 åringen din tycker jag är väldigt lik dig;-))

    SvaraRadera
  8. Gällande Tilde de Paula så föredrog jag Kristin Kaspersen i rutan på söndagsmorgnarna.

    Ha en fin måndag Monica!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack, jag undrar om jag inte föredrar de flesta framför T!
      Kram till dig!

      Radera
  9. Vilken härlig helg ni haft!!! Ser så trevligt ut där på kalaset...och gott också=) Man njuter verkligen av en lugn och skön söndag efter man haft fest eller kalas, lite rester blev det kanske också=) Angående Ranelid så har jag inte läst någon av böcker, men det måste nog bli så snart. Melodifestivalen såg vi och jag tycker varken bu eller bä, kul ändå med nåt annorlunda för det var verkligen hans bidrag! Nu ska semlorna tas ut ur ugnen, hoppas dottern som varit magsjuk i helgen vill smaka en tugga iallafall.
    Fin tisdag till dig Monica!
    kram kram / tina

    SvaraRadera