tisdag 21 februari 2012

Glad fettisdag!



Liten semla men stor bild.
Klart att det måste klämmas en sådan här i dag.
Det hör ju till - hembakad och allt!

Inte för att det är stressigt på jobbet denna vecka, tvärtom.
Men jag ser fram emot min lediga fredag och faktiskt nästan hela torsdag också. 
För en gång skull ska de dagarna INTE ägnas åt tvätt, städ och handling utan mer åt annat som roar mig mer. Om bara solen visar sig så ökar energinivån brutalt och lusten till aktivitet fördubblas. Så jag hoppas på sol på torsdag.

Har ni inte klämt en semla än så är det hög tid nu.
Hemma hos oss äts den första på annandagjul och sen lite då & då fram till idag.
F.o.m i morgon får andra bakverk ta vid fram till annandagen igen.
Som tur är finns det ju några att välja på!

Glad fettisdag på er!

5 kommentarer:

  1. Härligt med egen hemmagjord semla!

    SvaraRadera
  2. Tjenare, jovisst har det klämts en semla idag, fast det var inte så självklart ;) Brukar inte äta kakor o dyl i veckorna så det känns allt lite syndigt...meeen jag fick "offra" mig...hihi
    Hoppas du får fint väder som du önskar, har du speciella planer eller ska du bara njuta av din ledighet?
    Ha en skön kväll vännen, kramar på dig

    SvaraRadera
  3. Min man kom precis hem med semlor nu.Ska bli smarrigt! Tredje semlan för mig denna säsongen. Men nu får det räcka.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag har ätit en halv i dag och en tidigare i januari och har redan fått nog...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tog upp mina hembakta ur frysen för att ha här hemma ikväll - men jag fick en semla på jobbet och grabben åt en på eftermiddagen så...
    Nu får det bli semlor en annan dag igen - stackars stackars mig;-))
    När det gäller student har jag rutin på en grabb, men tycker att konfirmationerna varit bra "träningstillfällen" oxå. Första studenten bjöds det på Italienskbuffé a la Allt om mat - fanns en planering steg för steg som jag följde + att grannfrun oxå hade student så vi gjorde några rätter som vi sen delade. Nu får vi se hur det blir i år. Allt är ju lite nytt med tanke på separationen men...
    Å jag tycker det är kul att ha fest så ska nog få till det även om det blir lite trixigt!

    SvaraRadera