tisdag 17 maj 2011

Just nu!

Så här ser vår skånska himmel ut just nu.
Jag vill bara krypa in och sätta mig i bästa fåtöljen med en filt och en bok (och med kaffe och en god kaka...)
Jag är glad för att jag är inomhus
men
att sätta mig och göra ingenting är inte på tal. Jag har läxa till på måndag då sista dagen på nya läroplanen - utbildningen är och Oscar vill ha skjuts från träningen och Chelsie måste ut och här ser för bedrövligt ut med dammtussar i alla hörnor och tvättmaskinen snurrar och blommorna hänger och långt är det till helgen och lusten har jag tappat någonstans!

Fast, lite kaffe skall jag nog sätta på i alla fall och en liten bit av söndagens kardemummakaka ligger i skafferiet vet jag.
Så får det bli.
Fika först och jobba sen.
Helt galen ordning av en ordningsmänniska!
Ibland får man väl va lite vild...!

10 kommentarer:

  1. Det var många och. Hoppas kaffe med dopp smakade bra :-)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt att vara lite vild....dammtussarna ligger säkert kvar till sen! Ja vädret är inte mycket att säga något om, men det blir nog bättre framöver får vi hoppas! Den där kardemummakakan lät god till kaffet...hoppas du får en mysig stund i favoritfåtöljen!

    kramkram!

    tina

    SvaraRadera
  3. Ja, shit vad vädret kan dra ner humöret. Jag HATAR när det regnar!!!
    Just nu känner jag för att göra precis som du, att bara sätta mig och inte göra något! Men det är precis som du säger, det finns annat som pockar på uppmärksamhet.

    SV: Krille vann äggpickaren och Malin blev tvåa vilket betyder att det är Berggrens som ska fixa nästa år, igen!
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  4. Det är rätt, man ska vilda till det ibland! kram

    SvaraRadera
  5. En så´n här dag är det skönt att få lyxa till det med en stund kaffekoppen i handen. Fast jag får faktiskt erkänna att det var riktigt skönt ute på gården idag fast det regnade så:))

    SvaraRadera
  6. Jobbar sent här ikväll - men du noterar att jag sitter här istället;-))

    SvaraRadera
  7. hahaha. ja, ibland frå man vara lite vild. :)

    ha en fin dag kära du!

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig blogg du har :) Och super fina bilder
    Ha en fin kväll
    Kram från Veronica
    http://blogg.mama.nu/wavva/

    SvaraRadera
  9. Ja, nu har det varit lite grått och kallt ett tag. Genast kommer man av sig lite...
    Fika först och jobba sedan låter som en bra devis! Eller som jag hörde härom dagen: "Livet är kort - se till att äta desserten först!"

    Kram // AH

    SvaraRadera
  10. Hej hej!
    Fika först, jobba sen. Absolut rätt ordning!!!

    Ha det gott!

    SvaraRadera