tisdag 17 juli 2012

På soffbordet just nu...

...står en skål med sourcreams-kryddade cashewnötter
och en skål med wasabi-nötter (som egentligen är jordnötter)
Prova att ta en av varje i munnen samtidigt. Det är en perfekt combo och ofta förekommande hemma hos mig.
Men just nu står skålarna på bordet bara för att frestas!
Hur länge kan de blänga på mig utan att jag rör dem? 
Tänkte att det skulle vara karaktärsdanande för mig
att se hur många dagar jag klarar.
Man skulle kunna tänka sig att jag ställt in dem i skafferiet - utom synhåll. Men det hade inte varit någon sport, och faktiskt är jag inne på tredje dagen... inte så illa tycker jag.


Illa går det tyvärr för Gustav uppe i Göteborg.
Två matcher och två förluster.
De får satsa på ett bra B-slutspel i stället.

Vet inte om det är illa direkt, för den var himla god, soppan jag åt till lunch men att vara sugen på soppa i mitten av juli känns helt crazy.
Tack vädret för den!

Nu är det långrunda med Chelsie och sen tidigt i säng. Jag längtar efter att träffa mina killar och titta på fotboll uppe i Göteborg i morgon.

2 kommentarer:

  1. Hmmm...Har du anlag för självplågeri...? ;-)
    Skämt åsido: Bra gjort att se men inte röra i TRE hela dagar! Och det kanske är lika bra, för jag misstänker att om man väl börjar så slutar det inte med en eller ett par nötter...

    Ha det riktigt trevligt i Göteborg!

    Kram Kram // AH

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut! Precis min smak.
    Skålarna ser marokanska ut.Är de?
    <3

    SvaraRadera