torsdag 5 juli 2012

Ljuspunkter!


Jag har semester! 
Med många ljusglimtar att se fram emot.
I dag ska jag ut på klänningsjakt. Målet är en som passar på en mamma till en konfirmand. Sen ska här snyggas till överallt med en massa saker som förmodligen bara vi ser att det har gjorts. Eftersom gästerna på söndag antagligen har fokus på Gustav och maten och inte alls kommer att märka att det är superfint i förrådet på baksidan...  men det är en skön känsla för värdinnan likväl!

Semestern vet jag, kommer att innehålla en tripp till Rhodos, Gothia-cup för Anders & Gustav (& mig en dag) ett gäng grillkvällar, tur till Österlen mm.
Det finns också tid till att vara spontan och det känns bra att inte vara fullbokad helt och hållet.





Lyktorna som vi köpte häromdagen står inomhus så länge, det blev bra det med. Med kaffet i hand, en blick på lyktorna och en på morgonTV:n så började jag piggt min dag kl.7.00  Men som nu efter en stund börjar kännas lite seg och trögstartad. 



Ett, två, tre upp och iväg
Det är dags att hitta en klänning!



7 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktigt härlig semester och visst är det skönt att det finns utrymme för trögstartade dagar!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hoppas du hittat klänningen med stort K.Skönt för dig med semester, jag vet inte riktigt hur jag ska klara av sista jobbedagen som är i morgon, är trött i både kropp och knopp. Åh, vad jag är avis på er som ska till underbara Rhodos, vi var där både 2010 o 2011. I år blir det några dagar på Gotland, dagsturer till bl.a Österlen, Skanör/Falsterbo, Östersjöfestivalen i Karlshamn... Hoppas förstås på många lata dagar på härliga stranden i Åhus.
    Ha en riktigt skön fortsättning på semestern och lycka till med konfirmationen.
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  3. Grattis till din semester!
    Vilken skön känsla det är när hela ledigheten ligger framför en. Man behöver inte räkna hur många lediga dagar man har, man vet bara att det är en hel radda med dagar som man kan fylla med vad man vill! Underbart!

    Oj, du är precis som jag med städningen! Jag är sån att jag tror att jag måste städa bakom badkaret på övervåningen, när gästerna i själva verket bara ska sitta på altanen. Det är hopplöst! Precis som du skriver så försöker jag lägga band på mig och tänka att fokus INTE ligger på att tvättstugan ska vara tömd, utan på god mat etc, men det är precis som du säger en skön känsla att veta att det är grönt om någon av gästerna skulle vilja rota runt i någon garderob eller så...Lite jobbigt!

    Det låter som en fin mix av semesteraktiviteter du har planerat för. Rhodos och Österlen har vi bockat av och trivts med. Lite hemma och lite borta - det är perfekt! Här hos familjen Å blir det nog ingen längre resa i sommar. H har haft hälften av sina tre semsterveckor, och vi har flängt runt lite överallt men vill båda hinna jobba lite här hemma och känna att vi kan slappa lite också. Barnen är gärna nere vid sjön med sina kompisar, så det är inga större protester.

    Hoppas du hittade en riktigt passande "konfirmand-mamma-klänning"! Städa lagom nu och tänk på var fokuset på söndag ligger! (Klänningen kan ju vara ETT fokus till exempel! ;-)

    Kram Kram // AH

    PS: Jättefina lyktor har du köpt!

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig en riktigt, riktigt skön semester.

    Och på tal om städning. Vi flyger iväg i morgon bitti. Och jag har just städat hela huset. Om planet störtar skall ingen kunna säga att vi hade det smutsigt hemma. :)

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  5. Klänning med stort k. Spännande. Ommöblering på g. Fint med tygtavlan där. Hoppas ni får härligt på söndag. Vi hörs. Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fint ni har det hemma!
    Visst är det en underbar känsla att man har hela semestern framför sig?! Jag börjar min i dag och har en go-känsla i hela kroppen.
    Vi planerar inte heller hela semestern på en gång, tycker det är skönt med oplanerad tid att använda till något kul eller bara skrutta runt och må bra.
    Vi drar till Cypern på måndag och stannar där i två veckor, senare har jag en helg på spa i Varberg med stora dottern. Sccchh, det är hennes 16årspresent så säg det inte till någon ;-)
    Ha det gott,
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du hittar din klänning!
    Hoppas också att det inte blir för varmt på Rhodos. (från en som vet hur varmt det kan vara i juli på Rhodos. Hamnade på sjukhus pga vätskebrist. Två påsar dropp!). Glöm inte att dricka mycket vatten!Bara ett råd! Hoppas att ni får det kanonbra!
    Kram!

    SvaraRadera