lördag 24 mars 2012

Lördagsblandning!

Gårdagens föreställning var helt galet rolig.
Det är så skönt att få skratta ut ordentligt, både åt Fredriks & Henriks tolkningar av nutiden och åt sig själv och sina egna tankebanor.
Skitkul!
Vårt gäng gick sen ut och tog ett glas vin på stan och sen åkte vi hem till oss och slutade kvällen med att leka "Maffia & Polis"
En lång härlig fredagkväll med fina vänner har vi haft.


Efter inlägget med frökexen för ett tag sen fick jag ett mail från vännen Nettan med ett annat recept på kex som lovades skulle vara ÄNNU godare!
Det var det!
Så hädanefter bakar jag hellre dessa:

2dl. majsmjöl
1dl. solroskärnor
1dl. sesamfrö
1/2dl. linfrö (gärna krossade)
1/2dl. pumpakärnor
1/2tsk. salt
1/2dl. olivolja
2,5dl. kokande vatten
Flingsalt att strö på innan bakning.

Blanda allt utom vatten.
I med det kokande vattnet och bred och kavla ut degen på bakplåtspapper.
Skär skåror, så är de lättare att dela sen.
150° ca: 1 timme.
Låt torka i öppen ugn


Sist idag:
Beskedet från skatteverket kom igår.
Jag kommer att få en trevlig liten summa tillbaka.
Älskar att ha det så - det känns som en lotterivinst varje år.
Är det nu någon som tror:
- Monica, hon verkar vara ett rekordeligt fruntimmer - givetvis sätter hon undan pengarna att användas för eventuella oförutsedda utgifter i framtiden!
Ha  Ha  Ha  Ha!
Tror inte det va!

Nya stolar i uterummet hade varit fint t.ex. Ni vet, listan på önskemål är lång.
För som F & H konstaderade: Att aldrig vara riktigt nöjd är drivkraften i hela vårt samhälle.
När vi sätter oss ner och är helt nöjda - då slutar alla hjul att snurra och vi har gett upp.
Det vill man ju för allt i världen inte bidra till.
Sen skadar det ju inte att några kronor på banken en stund - och det har jag som tur är också!

7 kommentarer:

  1. Ja extra pengar är aldrig fel, alltid finns det något på önskelistan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror att jag måste testa baka knäcke även jag för det ser hur mumsigt ut som helst! Grattis till skatteåterbäringen - få se hur det blir för mig i år;-))

    SvaraRadera
  3. Ja det var underbart att få skratta så där hjärtligt i två hela timmar. Avslutningen hemma hos er var också mycket trevlig. Att så där tillfälligt få vara medlem i maffian var en spännande upplevelse. Här var det lite febrigt och en totalt hopplös hals. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar avslutning på en bra kväll med maffia coh polis :-)

    Jag hoppas att jag i år bara blundar inför pengarna som kommer fårn skatteverket. Att jag stoppar undan dem för oförutsedda utgifter. Men, önskelistan för vill ha prylar skulle vara väldigt trevlig att få bocka av :-)

    Ha en bra söndag

    SvaraRadera
  5. Så rolig den var, föreställningen! :)

    Skönt att få lite pengar tillbaka!

    kram

    SvaraRadera
  6. Skatteåterbäring räknas som ren bonus och skall endast användas till helt onödiga saker! Vet du väl!?! :-)

    Kramar // AH

    SvaraRadera
  7. Åh, vad gott det såg ut! Måste jag prova någon gång :) (Är dietiststudent dessutom, så jag provar det mesta jag kommer över, hehe)

    Jag skulle vilja tipsa dig om mina smycken i silver och läder jag säljer på www.jvalleytwig.se också. Kika in där och hitta din favorit bland vårens nyheter! :)

    Ha en skön vecka!
    /Jossan

    SvaraRadera